självkänsla

Igår gjorde jag något stort och behövligt, jag började läsa självkänsla nu och mera självkänsla skrivna av Mia Törnblom igen... Använt dem som "guide böcker" över mina beteenden de senaste 2 åren. Kan jag starkt rekomendera. För ja, jag lider av låg självkänsla och när det påverkar inte bara mig utan mina närmsta vänner gör det mig så ont. Förbaskade självkänsla, hade du varit bra hade dumma saker skett mer sällan.

Om vi som barn har blivit lämnade av en förälder kan följden bli att självkänslan blir hotad av det

Mera självkänsla (s.97) Mia Törnblom


Mål att nå i sommar:
Lära mig älska mig själv för den jag är. Det kommer krävas mycket arbete och ta tid.
Första steget ska idag bli att höra av mig till min kurator och vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0